G3A3 J&G jak chińczyk chce to potrafi |
Michale, Ad 1) <zapadka p.p. <zębatka silnikowa dokładnie jak napisałeś, chodzi o zminimalizowanie (zlikwidowanie) cofania się całego układu "zębatkowo-tłokowego" (pod wpływem naprężania sprężyny występują siły działające przeciwnie do ruchu zębatek) Z tego co się orientuję, to największa liczba zębów "zapadkowych" to cztery. (spotkałem się też z zębatką z dwoma zębami). Ad 2) Źródła: wiedza własna, rozmowy z serwisantami w jednym z największych w Polsce sklepów z asg, internet (stron niestety nie podam, gdyż już nie pamiętam gdzie o tym czytałem). Najczęściej przy niekontrolowanych upgrade'ach gearbox pęka w okolicy głowicy cylindra (tam powstaje największa siła nacisku w momencie uderzenia głowica tłoka-głowica cylindra). Przy zakupie głowicy cylindra KONIECZNIE sprawdźcie czy od strony głowicy tłoka jest ona płaska, czy stożkowa. Sama wymiana głowicy tłoka nie da specjalnych rezultatów, a może przyczynić się do uszkodzenia głowicy tłoka (w najlepszym układzie). Przykład: głowica tłoka płaska, głowica cylindra płaska. głowica tłoka stożkowa, głowica cylindra stożkowa. Ps. Z reguły przednia część stożkowej głowicy tłoka wykona jest z DURACONu, który ma również swój udział w amortyzowaniu uderzenia głowica tłoka-głowica cylindra. Ufff.... mam nadzieję, że moje wywody są pomocne |